Historia Łukasza Kalaszczyńskiego

Mistrz Polski w triathlonie Łukasz Kalaszczyński zgłosił się do Carolina Medical Center w celu „przeglądu organizmu”. Dyscyplina sportu jaką uprawia wymaga ogromnych obciążeń dla organizmu – wczesne wykrycie słabych punktów może być kluczowe dla prewencji kontuzji. Zawodnik, aby mógł cały czas trenować i osiągać wyniki na najwyższym poziomie. musi zachować odpowiednią praca układu mięśniowo szkieletowego.

Poza wszelkimi testami siłowymi i biomechanicznymi do diagnostyki pracy mięśni wykorzystaliśmy także  elektrostymulator Compex wraz z elektroda punktową. – Elektroda jest w stanie pobudzić jeden  wybrany mięsień bez udziału pacjenta – podkreśla Cecylia Czymbor, fizjoterapeuta sportowy z eFizjo.pl.

Wyniki badań wykazały nadmierną pracę przywodzicieli biodra w stosunku do głowy przyśrodkowej mięśnia czworogłowego (VMO). Z wywiadu wynika ze Łukasz miał kiedyś zwichnięta rzepkę, a pozniej miał duży problem z przywróceniem pracy mięśnia. Wytworzył kompensacje „włączając” nadmiernie mięśnie przywodziciele stawu biodrowego.

– Dodatkowo zgłosił nam że po dwóch godzinach intensywnej jazdy na rowerze zaczyna czuć dyskomfort i ból w biodrze – mówi Cecylia Czymbor. – Zbyt duże napięcie mięśni przywodzicieli powoduje ograniczenie rotacji w stawie biodrowym, a to z kolei może wpływać na pojawienie się bólu podczas długotrwałego wysiłku – dodaje.

Czy konieczność założenia gipsu musi oznaczać zmarnowany urlop lub brak aktywności? Zobacz nasz nowy innowacyjny produkt – gips.me.

Cel: przywrócić pracę mięśnia czworogłowego – głowy przyśrodkowej. Zastosowaliśmy ćwiczenia funkcjonalne wraz z elektrostymulacja, aby go maksymalnie zaangażować, przykładając odpowiednio elektrody. – Ponadto dołożyliśmy zabiegi fizjoterapeutyczne, mające na celu rozluźnienie przywodzicieli oraz mobilizacje zakresu w stawie biodrowym. – informuje Cecylia Czymbor. – Dzięki takiej procedurze, działamy eksmitując przyczynę bólu a nie tylko jego objawy – podkreśla.

Doznałeś kontuzji lub masz zaplanowany zabieg operacyjny i chcesz szybciej wrócić do aktywności lub do pracy? Napisz do nas wiadomość:  kontakt@efizjo.pl lub zadzwoń tel. 577 507 257